lördag 24 januari 2015

Mina Livsmål

Jag har nu på sistone börjat fundera på vad jag egentligen vill ha ut av livet. Efter högstadiet var det ganska självklart att jag skulle till gymnasiet, så funderade inte så mycket på vad jag gjort och skall göra i mitt liv då. Men nu, har jag nästan hela världen öppen för mig. Så här kommer en lista på 5 mål jag har i mitt liv

1. Leva så friskt som möjligt
Jag är inte ofta sjuk. Tror jag varit borta från skolan allt som allt 6 dagar p.g.a sjukdom under de senaste 3 åren. Dock hoppas jag på att få hålla det så här, livet ut.

2. Leva lyckligt
För mig är lycka viktigare än rikedomar. Jag hör ofta mina kompisar skämta om att de skall gifta sig rika och sedan ha stora hus och söta barn. Dessutom skall ju de här miljonär-killarna var ur snygga och väldigt snälla. Okej, inga fel på att drömma om dem, men jag vill ha ett lyckligt förhållande, utan pengar om de så krävs. Jag vill kunna stiga upp från sängen varje dag och vara lycklig över vad jag har och se de fina i alla stunder.

3. Ridbyxor all day
Mitt absoluta favoritplagg är ridbyxor. Skulle jag få bestämma skulle jag gå med ridbyxor hela dagarna och detta är ett av mina livsmål. Jag vill ha ett sådant yrke att jag kan gå omkring med ridbyxor alla dagar och överallt.
I love them ♥

4. Se mycket
Jag vill se så mycket som möjligt. Hoppeligen kommer denna teknik boom att försvinna så jag kan sitta i min gungstol som 80 åring och berätta för mina barnbarnsbarn om allting jag sätt. De skulle sitta med ögon stora som tefat och föräldrarna skulle sucka och säga; "Inte den igen, berätta något annat."

5. Gör något för andras bästa.
Som jag många gånger har skrivit på bloggen vill jag jobba med hästar, men jag vill väldigt gärna göra något som är bra för andra än mig själv. Jag vill hjälpa människor, genom hästarna. Så kanske då jag tröttnar på mitt privatstall med tre egna och några tillridningshästar, skulle jag börja med någon form av "stallterapi" för behövande.

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar