torsdag 1 januari 2015

hur var egentligen 2014?

Hittade dessa frågor på en blogg, så tänkte svara på samma frågor, typ :) 

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
Svar: Då vi hoppade bankett och långt vatten på Dals

Ditt sämsta minne?
Svar: för att inte allt för ofta ta upp Rinjas skada, så Jumping Kemiö.. 

Har du köpt några hästar?
Svar: nej.

Sålt några hästar?
Svar: nej

Vem har du tränat för?
Svar: Jessica Aminoff, Iia Taberman, Pia Pantsu, Nina Fagerström och Nils Nanning

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
Svar:  Har blivit mera mångsidig och fått längre stubin.

Hur har dina hästar utvecklats?
Svar: Har inte ridit alla hela året, så kan inte säga så mycket om andra än Rinja och Pale, men hon har blivit mer stabil, mindre tittig och tidvis bättre i skogen. Pale har kanske blivit lite mer okej med det mesta. Han protesterar inte först, utan gör ganska snällt allting. Och så har han blivit bättre i galoppen, enligt mig.

Vilken häst har varit bäst under året?
Svar:  Rinja, men måste jag välja nån annans häst så Felix, då gånger jag ridit honom. 

Vilken häst har du stått närmast?
Svar: Rinja

Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under året?
Svar: Inte vad jag hört dem säga och inte så jag kommer ihåg det. Bryr mig ärligt inte så mycket om vad människor tycker om mig. Jag slickar inte r*v och håller mig till de jag trivs med,

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014?
Svar: Rinja är ju ännu, Pale hade hock såret som inte ville bli bra.

Har du träffat några kända ryttare?
Svar: Pia Pantsu och Nina Fagerström

Har du stött på några problem under 2014?
Svar: Inte direkt något som jag inte vetat av innan. Typ min hinderrädsla, men den har jag vetat av länge. 

Vilken tävling har varit den bästa?
Svar: V-NR mästerskapen och Broby cupen. 

Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg?
Svar: Har tagit året ganska som det kommer, då alla hästar haft lite allt möjligt med jämna mellanrum.

Har du förändrats mentalt något under året?
Svar: Jag har varit ganska samma hela året, men kan alltid hoppas att jag åldrats till den myndiga person jag är nu. Kanske jag är lite mer negativ av mig för tillfället, då jag inte ser någon orsak till något mera, när allt tydligen ändå går i motvind.. 

Vilka tre saker är de bästa sakerna du lärt dig under året i träningssammanhang?
Svar: Håll dig lugn, lita på hästen (citerar Jessica: "Hon klarar nog det, ni hoppa ju t.o.m utan tyglar 110 cm här just") och låt inte en dålig ritt äta upp dig, det kommer fler.

Vilka saker har du lärt dig under hästsportssammanhang?
Svar: Att alltid fortsätta, vad som än hände och kör ditt eget race. Får du en rosett, så är det kul, men se till att själv vara nöjd med din ridning först.

Vilken tävling har varit den sämsta?
Svar: Jumping Kemiö

Vilken placering är du mest stolt över?
Svar: V-NR junior mästerskapet i hoppning (1:a) eller vår fösta 100 cm som slutade med vinst.

Vad var ditt dyraste inköp?
Svar: Mina nya Animo vita byxor och min Spooks vinter jacka

Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet?
Svar: Mat... sry, vår skolmat är inte alltid ärbar. 

Dina tre mest använda produkter 2014?
Svar: KL ridstrumpor för stövlar samt Dyón minichaps och Charles owen wellington classic ridhjämen. 

Någon ny produkt som du börjat använda under året?
Svar: Mera Sooks, gillar de klara färgerna. 

Vad är det högsta du tävlat under 2014?
Svar: 100 cm

Vilken häst har du kommit närmast 2014?
Svar: Rinja, men kommit relativt nära Pale, Felix och Natte med. 

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar:  Lättheten i skolan typ. 

Vilka är de bästa företagen du jobbat med under året?
Svar:  Öh, om jag förstå frågan rätt så Juniper. 

Vilken är din snyggaste tävlingsoutfit från året?

Svar:

Din fulaste tävlingsloutfit?
Svar: den här

Vad är det sämsta som hänt under året?
Svar: Rinjas skada

Årets bästa ryttare?
Svar: Charlotte Dujardin i Dressyren Hoppningen kan jag inte välja :)

Har du lärt känna några nya människor?
Svar: Känns dumt att säg nä, men lärt känna människor bättre har jag gjort :) 

Är det någon tävlingstabbe som du minns?
Svar: Då Rinjas vaccinations papper inte var i skick på mina första regionala tävlingar.. woops ;)

Vem har du kunnat ringa till när du behövt prata och få tips och råd under året?
Svar: En hel del typer, talar oftast av mig med mina vänner och frågar råd av mina tränare

Vad har du för mål med vardera häst 2015?
Svar: Rinja -> Bli frisk och hållas frisk.. Pale -> Om jag får fortsätta rida honom, så mer stabila prestationer. 

Vad är ditt mål som ryttare 2015?
Svar: Komma framåt, Skulle vara skit kul att komma upp till Lätt:A dressyr och 110 cm hoppning. 

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
Svar: Beror på. Mycket öppet ännu. Har ingen aning.. 


Vad kan du lova dig själv inför 2015?
Svar: Jag skall försöka mitt bästa och inte ge upp i första taget. 


// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar