torsdag 13 november 2014

F*ck this sh*t

Nu börjar jag bli trött på det där. Idag skulle jag ha haft dressyr/kavalett lektion för Iia, men det blev inte så. Rinja var ojämn då jag började rida henne och blev inte bättre, som hon brukar, utan bara sämre då jag travade. Jag fattade galopp och galopperade några varv i lättsits åt båda hållen.Efter det här blev hon ända lite bättre, men inte så bra så man skulle kunna rida en ordentlig lektion. Den här lilla motionen, fick räcka för idag. Iia, som var där sa att vi skulle se igen imorgon. Jag målade henne rosa av arnika liniment på bogar, över nacken och uppe på bakdelen. Hoppeligen hjälper det någonstans.

Nu har Rinja varit bra en tid, men det kommer som sagt tillbaka med jämna mellanrum. Vi har nu i 1½ år försökt ta reda på vad det är som gör det, men har inte haft några större framgångar. Skall man tänka positivt, så har vi ju ändå tid till en med "magiska händer" då det gäller hästskador på måndagen, så kanske de klarna då.

För tillfället önskar jag ändå att jag skulle ha en till häst, så jag alltid hade minst en häst att rida och tävla. Men samtidigt vet jag att jag inte har tid för det nu med studentskrivningarna på uppkommande, provveckor och körskola.

Tur så finns det alltid någon som vill ha lite hjälp, så får rida andras hästar, i väntan på att Rinja blir bra igen. T.ex. skall jag rida Felix imorgon, vilket kommer bli awesome :)

Saknar känslan av att ha en frisk häst. Typ som Elton, som var oren 3 dagar på de 3 år vi hade honom. ♥

// Malin

1 kommentar:

  1. Jobbigt med sjuka djur :/ Men förhoppningsvis kommer det fram något på "läkarbesöket"

    SvaraRadera