lördag 25 oktober 2014

HIHS 2014

Nu har det alltså varit HIHS (Helsinki International Horse Show) för hela slanten. Eller ja, mindre än förra året. Jag köpte kanske inte alltså lika mycket som förra året.


Jag och Janni startade alltså från Karis med 8:ans y-tåg och var i Böle lite före 9. Vi gick från station och tappade kanske lite bort oss, men kom fram nästan i tid, då min gps inte var helt av samma åsikt som jag. Tur har både jag och Janni varit till Laakso, så det var inte så svårt att hitta till ishallen, då den är på andra sidan vägen.

Skall man jämföra med förra året, kändes arenan liten, troligen p.g.a att taket lite bucklade inåt. Ja och Janni åt inte lika mycket. Vi klarade oss från 9.00 till 23.00 på två paninin och två glassar. The way to go alltså. Sen spenderade jag ju nog lite pengar. Jag köpte ett par Animo vita ridbyxor, i julklapp åt mig själv alltså. :)

Lite feelis bilder, alla tagna med telefon :)



Mamma köpte den här på lördagen :)



På fredagen var det alltså egentligen en helt vanlig skoldag. Alla i vår skola skulle på "utfärd" till antingen bokmässan eller heureka. Då jag och Janni talade med lärarna om våra planer, gick de faktist ganska lätt med på att låta oss gå från bokmässan. Det slutade till och med att vi inte behövde åka på bokmässan överhuvudtaget och så föreslog lärarna att vi skulle få fribiljetter till lördagen med. Tyvärr blev det inte av att åka idag häller. ;)

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar