tisdag 16 september 2014

hästmärken till skolan/jobbet

Efter en lång tid av funderande, så har jag bestämt mig, jag skall göra ett inlägg.. om kläder.. skitt..

Jag kan medge att det här var det roligaste inlägget att göra (näst efter det om min drömgård)
Jag har alltså gått igenom en massa olika hästmärken och plockat ut sådant som man hur bra som helst skulle kunna använda i vardagen, som jag tycker är riktigt snyggt och som man dessutom inte behöver vara hästmänniska för att använda.

1. Hoodin/hupparin/munkjackor eller vad man nu vill kalla dem.
Många hästmärken gör otroligt snygga och användbara hupparin. De är oftast ganska simpla, men har allt som oftast nån finess. t.ex. dubbel dragkedja, kan användas aviga eller liknande.
Dessutom är färgerna oftast ganska ned tonade, så man kan ha nästan vilken färg som helst till.

Här är några av mina favoriter av de mest kända märkena:
Kingsland winter 2014 collection. 
JH Collection. Älskar fejk pälsen om kragen! 
HV Polo
Spooks

Varför inte en tröja? denna är från JH collection
För att vara helt ärlig, så använder jag typ bara "ridhupparin" om man kan kalla dem så. Jag köper väldigt sällan andra, då jag föredrar den här lite lättare stilen.

2. Västar
De flesta västar jag sätt av hästmärken är dunvästar. Tycker själv bra om Kingslands och Spooks, men HV Polo och andra märken har även bra, oftast lite tunnare västar.

Kingslands vändbara väst. 

Tunnare, men otroligt snygg väst från HV Polo
Spooks, gillar skarpt den höga kragen!


Ännu en snygg Kingsland väst.
3. Jackor
Det man kanske kan säga att är det bästa med de här jackorna är kvalitén och deras mångfalld då det gäller längder. Skall dunjackan gå ner till knäna eller bli kvar uppe vid midjan, Skall den gå att fixa till i midjan eller vill man ha en rakare modell. Allt finns i stort sätt. 
Dessutom finnes det inte en så stor chans att någon har en likadan för, hallo, de är ju gjorda till stallskläder. 

Mountain Horse, Spooks och JH collection

Kingsland collektion 2013
Spooks, kanske mest känd för sina ursnygga pastellfärger 
4. Pipon
Snygga och alltid användbara. Tror inte jag behöver säga något mer.
Kingsland mössorna har en super skön "rand" av fleece i nedre kanten,
som ser till så man alltid hålla varm.
Kingslands pannband, detta är en sak jag önskat mig i julklapp snart 3 år.
Eller födelsedag, är inte helt säker, då det är samma dag..
 5. Byxor
Här funkar bara ett par byxor enligt mig och det är Animo Jeans ridbyxor.
Jo, det är ridbyxor, men man ser det inte så bra på dem. De är väldigt välgjorda och om jag skulle ha bråttom till stallet efter skolan, tror jag inte att jag skulle ha några som helst problem att komma med de här, som nytvättade på och gå med dem hela dagen.






6. Skor
Jodpuhr är inne just nu och du inte är som jag som inte kan tåla dem, så är hästbutiker paradiset. I en hästbutik hittar man 5-50 olika sorters jodpuhr/ridskor. Vissa ser faktist rikigt snygga ut, men håller mig själv ändå helst till tossor, vilket med oftast finns i olika hästmärken.

B//Vertigo


Kingsland


// Malin 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar