onsdag 27 augusti 2014

önskningar och drömmar

Jag har inte haft så mycket för mig nu på den sista tiden, så har inte så mycket att blogga om, men kom på här för några kvällar sedan vad jag skulle göra för inlägg, nämligen en önskelista. Jag gjorde samma inlägg vid jul, men jag tänker alltså dra det ett snäpp djupare och förutom olika föremål, tänkte jag även gå in på drömmar.

Önskelista


1. 


Ett par nya vita Animo ridbyxor. ÄLSKAR mina jeans Animo ridbyxor och drömmer om något dera paret ovanför. Så snygga ♥ 


2.


Antingen en Charles owen ridhjälm, exakt som den ovan eller en GPA. GPA hjälm har jag drömt om sedan många år tillbaka och jag tycker verkligen om hur de sitter på huvudet. Tillika har Charles owen en super bra hållbarhet och jag har egna erfarenheter av deras hjälmar, dock blir de väldigt varma under sommarmånaderna. 

3.

Sedan önskar jag mig en ny tävlings kavaj. Tycker om spooks kavajer, då de är så elastiska och sitter på bra längs kroppen. Gillar även kragen och att de är så pass tunna att det känns som om man skulle rida med en vanlig tröja eller liknande. 

 4.

Freejump ridskor. Jag tycker att de ser väldigt snygga och bekväma ut. Tyck vad ni vill, men jag kan säga att modet med "ridskor" på stan inte alls passar mig. Tycker om att ha lätta skor och inte för mycket platå eller klack. 

Drömmar

Mina drömmar kan man säga att är något hästrelaterad. Jag vill gå Hippologprogrammet på Flyinge i Skåne, dessutom vill jag jobba med hästar. Jag drömmer om ett kanske 10-15 hästars stall, med några egna, några inhyrda och några hästar på skolning. Jag skulle då alltså rida in, vidare skola och tävla andras hästar och mina egna. Rinja skulle förstås då vara en av de egna hästarna jag har i stallet och fungera antingen som tävlingshäst, om vi kommer in på den linjen på riktigt eller avelsto, då hon har en ganska så fin stam. 
Jag skulle ha stallet på gården och själv bo i ett relativt litet hus, då det skulle passa mig bäst. 
Vid stallet skulle det finnas bra ridvägar samt lite åkrar för hagar, derbyplan och terränghinder och varför inte till och med möjlighet att simma med häst. 
Då man en gång håller på kan man kanske drömma vidare om en stor manege, uppvärmd, men mycket hindermaterial och bra botten, speglar och läktare. En stor uteplan med bra staket och även här bra botten. Uteläktare och en del hindermaterial. Helst nära, men inte fast i stallet. 


Dessutom skulle jag vilja ha ett snyggt inrett "klubbrum" i stallet med t.ex. sovmöjligheter osv :) 


Stallet skall ha rymliga, snygga boxar och vara ganska ljust, men helst ändå inte vitt. 



En stor gång med alla hästar i, och gången skall vara bred och med bra belysning, 
även in i boxarna.


Det här med mycket hindermaterial gick kanske lite till överdrift, men 
ingen kan säga att de inte skulle vara snygga. :) 


Tycker så om det här, vet inte varför. :) 

Mitt nya favorit hinder :D 

varför inte? 

dröm ridhuset ♥

Fina, stora beten, men även sandhagar :)

Bra terränger, nästan lika viktigt som boxarnas storlek.

Jag äger inga av bilderna ovan, jag har googlat allting, så äger inget av materialet. Måste ändå säga att detta var något av det roligaste jag gjort. Så mycket fina gårdar och stall. ♥ 

Tänker du göra ett liknande inlägg? Lägg en länk bland kommentarerna då! Jag vill läsa om era drömmar :) 
// Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar