fredag 1 augusti 2014

Några hårda dagar

Nu har jag och Rinja haft några lite hårdare dagar, eller egentligen vecka.
På måndagen red jag henne först barbacka. Hon var helt fine med det och funkade bra i alla gångarter. Sen lade vi på sadel, då vi kom på medan jag red att vi borde hoppa innan vi onsdagen, då vi skulle på tävlingar.
Så, mamma gick efter sadel och martingal och vi fixade på allting, innan vi for ut till planen för att hoppa några små uppgifter. Rinja var bra, och väldigt framåt, så vi kom lätt över alla hinder. Dessutom såg jag nästan steg till alla hinder.




Förlåt igen för väldigt dålig kvalité på bilderna..

På tisdagen hade jag Iias lektion. Vi red inne då det var så mycket varmare och mera paarmor ute.
Själva lektionen gick helt ok, men Rinja var inte helt med på noterna och min stubin var inte den längsta. Kanske mest för att jag var så trött då jag knappt sovit något varken på natten eller på dagen. (Jag sover på dagen då ja fixat stall). Men slutligen var hon väll helt ok, då jag fick kolla på alla femtio elva saker jag behövde komma ihåg.

På onsdagen igen så var det dags för tävlingar. Vi skulle iväg till Broby, för att bland annat starta broby-cup hoppdelen. Broby-cupen har jag nu två år i rad vunnit med Elton, men for mest med med Rinja för att kolla hur det skulle gå, då man inte har en så super van häst. De senaste två åren har det varit väldigt överlägset, men i år blev det jämnt. Alla deltagare slutade på 5 poäng, (Hade 2 med Elton tidigare. Det är det minsta man kan ha och den som har minst poäng vinner. Alltså räknas det från placeringar)
Rinja slutade på en totalt 3:dje plats och i själva klassen som andra inte placerade. Var väldigt nöjd med henne och hoppas att vi snart kan sikta på lite högra klasser.
Sedan startade jag med 90 cm. Vi kom en fin 0:a bana och fick en söt röd-vit rosett. Nöjdare med min 90 cm bana, då hon var lugnare och mera ridbar mellan hindren i 90 cm.

Hinder nr.1 i 80 cm

Helt ok hoppsits.. enligt mig :)

Var är nästa hinder?? 

Duktiga Rinja i ärevarvet 

90 cm hinder nr.3

Första hindret, på sista linjen i 90 cm 
På torsdagen började då alltså det verkligt roliga. Vi packade Rinja i bilen igen och drog iväg till Hästö till Näsegård, där vi först byggde ihop en terräng bana, med hinder som går att fälla och sedan hoppade vi den. Eller alla hinder enskilt. Rinja som var pissbrunstig gav ju ut sig åt allt och alla, så vi fick låta första hindret bli lite på hälft, då hon bara typ ställde sig. Alltså vi hoppade det men bara ås att vi kom över, ingen stilridning direkt.


Video från hoppningen :) 


// Malin och Rinja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar