lördag 15 februari 2014

Vändag och gamlasdans

14.2, alla hjärtans dag, vändagen, osv osv det finns många namn på den dagen.
Själv kände jag inte av det så mycket, men kommer nog komma ihåg den av andra orsaker.
Vi blev äldst i skolan igen! :) Senast var 9:a och före det 6:an, alltid när man skall byta byggnad nästa år. Men jag har nu ännu 1½ år tills jag ser några andra väggar än de i vår skola. ;)

Dagen började för min del med väckning kl. 5.00 och en lång varm dusch. Sen fick jag packa ihop mitt pick och pack och åka iväg till frissan till kl. 7. där satt jag i ca. 2 timmar och fick mitt hår gjort så snyggt, så snyggt.
Mitt fina hår, med ett ton hårspännen och hårnålar i :) 

Vi skulle ha samling i skolan kl. 10 och byta om till första dansen som var kl. 11. och vi dansade för lågstadiet. Då skulle jag dansa pojke så jag hade kavaj, skjorta, slips och allt.
Bilder kommer om jag får några av någon :)

Samma sak gällde kl. 13, då vi dansade för högstadiet och gymnasiet. Det här var lite mer nervöst, då man kände typ alla där. Kommer kanske bilder senare på det här med. Efter den här dansen gick alla som ville till Socis och äta. Vi hade kommit överens om det tidigare, så de som ville fick komma med. Det var så skönt att kunna lägga fötterna i ett par converse efter att ha haft fötterna inklämda i ett par klackskor i några timmar, och ännu bättre smakade det med mat.

Kl. 18.00 var vår sista och kanske viktigaste dans. Vi skulle dansa för föräldrarna. Alla var så trötta vid det här laget att nervositet var inget att tänka på. Jag hade ju kanske lite mera att vara nervös över, då jag skulle hoppar ut kostymen och in i balklänningen. Jag och min danspartner, Ida hade kommit överens om att vi skulle byta till kvällen, så jag skulle ha klänning och hon kavaj. Så, förutom att memorera att det var hon som skulle föra, så skulle jag även komma ihåg alla steg åt omvänt håll.
Familjevals

Jag och kusin i parbytesdans nr. 2. (Va den hette har jag förträning..)

Några av många fina frisyrer. 

Tango i mörkblått Tiia och Camilla. Jag och Ida i bakgrunden.

Wiengervalsen, min klänning var inte gjord för den. Höll på att falla två gånger.

Då vi dansat alla våra danser, så var det dags för egna valserna. de var två stycken och man fick bjuda upp vem som helst. Jag dansade första med pappa och andra med Petra. sedan följde en hel del fotografering av oss alla och städning.
fr.v. Petra, Xenia, Sofia, Seraphina, Tiia och jag

Jag och Ida

Då allting var undanplockat fixade nästan alla iväg sig till Jogging Team för vår pikku-penkis fest. (Vi är ju äldst i skolan nu ;D )

Det var ganska långt min dag, hoppas ni hade en lika bra.

Om ni undrar vad Rinja gjorde, så var Marlene ut i skogen med henne. Hoppas Rinja fick lite hjärngymnasitk då med. :)

// Malin och Rinja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar