måndag 3 februari 2014

Tre dagar i ett

Nu var då min provvecka över, så jag har äntligen tid att blogga igen. (Eller hur det nu sen var)
Tänkte sammanfatta mitt veckoslut igen, som vanligt då jag varit borta länge.

Lördag:
Jag fixade iväg mig till tågstation till 8:an tåg. Jag och Ida åkte iväg till Sello för att jag skulle panikshoppa. hehe, kan aldrig vara i tid med något..
Så, vi gick omkring i Sello och jag köpte en massa stuff. (Hade en lista på telefon för att inte glömma något)
Hit lade jag ännu till lite saker som mamma önskade att jag skulle köpa åt henne med + lite inpulsköp ;)
Mina nya gamlsadans skor. (Dom gamla gick lite sönder under träningarna) 

Jag hittade en kavaj åt mig :D 

På lördagen var jag inte alls till stallet. Nog för att jag säkert skulle ha haft tid, men skulle ännu läsa på engelska prov den dagen.

Söndag:
Mamma meddelade på lördag att Rinja hade varit helt ren, så jag skulle rida henne lite ordentligare på söndagen. Vi åkte båda till stallet på morgonen, fixade morgonstallet och åkte sedan hem och sova. Jag skulle läsa på engelska prov, men det slutade med att som med boken i facet.
På dagen fixade mamma in hästarna medan jag fixade igång Rinja och for ut och rida. Vi hade bomövningar, vilket underlättar både för mig och Rinja. Rinja hettar till sig så där passligt och jobbar bättre, medan jag har så mycket annat att tänka på, så jag inte har tid att fundera över var hon har huvudet och pilla med småsaker. (Har även längre nerver med bommar, av nån anledning)
Jag kom alltså över en kavalett mitt i manegen och böt galopp på den. Vid vardera kortsidor hade jag två bommar på ett böjt spår som jag kom över i galopp. Rinja hettade till sig ganska ordentligt, men var väldigt lätt framifrån. Hon bjöd riktigt bra på alla sätt och var absolut nöjd med att äntligen komma ut och träna ordentligt igen.
Medan jag red, tänkte jag att jag skulle rida över en snötäckt fläck i manegen, mest för att testa. Rinja brydde sig inte fören hon stod 2 cent från och drog till med ett 70 cm högt hopp över det. Kunde inte annat än skratta åt henne. Senare var det ändå helt fine. :)

Fina Rinja

Fotat från sadeln
Måndag:
Fixar iväg mig till skolan till kl. 8 för att skriva prov och efter det far jag för att få ut mitt finska prov. Fick en felsvängd 9:a. Känner mig awesome :D
Sen går jag hem för att fira att provveckan är över med en skiva glass och nya episoden av Beauty and the beast.
Jag får pappa övertalad att köra mig till stallet, som btw kom hem miss i nassen inatt.
Rinja var lite jobbig idag, Kanske lite styv efter gårdagens bomövningar. Har inte så mycket att berätta om, för hon gjorde inget speciellt och jag red bara markarbete.
Då pappa kom hem fick vi lite saker från Polen. (Eller kanske de var från tax-freen) Jag fick ett makeup kitt för ögonen och en mörklila hoppare. (Var menad åt Jonas, men den var lite liten så jag fick den.) Så skön.

Dagens egopic ;) 
Hoppas ni gillade inlägget och kommentera gärna. :) 

// Malin och Rinja

Psst! det finns info om Ida i vänboken. Gå och kolla in det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar