fredag 21 februari 2014

Sportlov

Sportlov är till för att sporta, inte sitta vid datorn. Detta har jag haft som ursäkt till mig själv för att jag inte bloggat på en hel vecka. Kanske bästa att inse faktum och göra något åt den dåliga känslan man har i maggropen, efter en hel vecka utan inlägg.

Här har vi alltså min sportlovsspecial. :)

Lördag:
Hade en skön dag, då jag i stort sätt bara njöt av att vara enda barnet hemma. :)

Söndag:
Jessica Aminoff träningar i Broby.
Jag hade inga bilder, därför inget inlägg om det. Dessutom gick det inget vidare. Vi hade inte riktigt några bromsa kvar, då jag glömde att byta till vanligt tränsbett, istället för det golden-wing vi annors använder.
En delorsak kan även ha varit att Rinja inte hunnit vara ute lika länge som vanligt, då det blev lite strul vid morgonstallet.

Måndag:
Rinja var halt. Mamma longerade henne, medan jag och Ida var till Ekenäs för att simma (och äta pizza)
Det var roligt att göra något lite annat än vara i stallet nån dag. Annan form av träning än vad man är van vid. :)

Tisdag:
Jag åkte iväg till Hangö, sommarstaden, för att rida min ex-ponny mitt i vintern.
Han mådde bra och på tisdagen red vi ut i skogen. Elton varvade upp sig riktigt ordentligt och studsade omkring på bakbenen och fick med sin Jannis häst med. Det var en syn kan jag säga. Min lilla ponny hade inte ändrat sig ett dyft. :) ♥

Omnom

Jag stannade över natten hos Janni. På kvällen åt vi tortillas och såg på en film som hette "Apflickorna." Ingen av oss fattade så mycket av filmen. Den var ordentligt konstig..

Onsdag:
Jag red genom Elton i dressyr på morgonen och var efter det och se på Jannis hopplektion, med Netta.

Sötnosen ♥

Saknat de här öronen ♥ 
Jag åkte hem med 13 tåget och for sedan till stallet for att rid Rinja lätt, då hon inte gått ett rent steg ännu på tisdagen häller.
Då jag sätter mig upp och börjar trava visar hon inget tecken på orenhet eller ojämnhet. Jessica skulle hålla en hopplektion åt Henku, så jag joinar i början och får lite markbommar, mest för att få lite hjälp, då Rinja inte blivit riden på två dagar.
Då Henku började rida kavaletter slutade jag och mamma föreslog att jag skulle bli kvar i manegen och filma medan hon gick med Rinja.
Det var helt roligt att bli kvar och se på nån annans lektion. Länge sen jag hjälpte till på en träning, utan att delta själv något desto mera.

Torsdag:
Mamma och pappa jobbade hela veckan, lixom den här dagen, så jag fixade lite saker hemma och åkte sedan med Lussan till stallet. Jag red Rinja lite lättare än på onsdagen.
Resten av kvällen spenderades i gått sällskap i Ekenäs. Roligt att träffa bekanta igen efter en så pass lång tid. :)

Fredag:
Ida och jag kom överens om att 3 dagar sen sista, var för länge under ett sportlov, så vi träffades igen, efter min fysioterapi. Jag har haft ont i axeln och gick därför in till stan och fick min skuldra tejpad på plats och en massa övningar att göra hemma, för att normalisera rörelsemönstret vid vänster skuldra. Så, min vänstra skuldra är just nu PINK och jag blir konstant påmind om att dra bakåt skuldran och sitta rak i ryggen..
Jag och Ida åkte även till stallet, där jag fotade några bilder på hästarna och Kaisa, (som tidigare samma dag tejpat min axel) då hon red och kollade genom Rinja.
Ida fotade även mig, vilket resulterade i en ny profilbild på fb :)
Ponny ♥

Lara och Darko

Ett av fotona på Kaisa, tycker själv det var ganska snyggt :)


Stolt fotograf: Ida :D

Puss puss ♥ 

Topmodel Juniper 2014: Caipirinha II

Fina Rinjus ♥


// Malin och Rinja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar