lördag 7 december 2013

Några veckor sedan sist.

Alltså min blogg är så efter att det är riktigt otroligt. Nåja, nu drar jag ihop två veckor, och ett veckoslut fullt med program ;)

Förra veckan: 25.11-> 1.12
Jag hade slutet på min provvecka, som gick ganska så åt reven.. Vist kom jag genom alla kurser och godkänt i alla min prov, men är inte helt nöjd med resultaten.

På onsdagen hade jag hopplektion för Jessica Aminoff. Rinja hade haft lite problem med att hållas på alla fyra och ville hela tiden dra mot dörren, så vi hoppade lite serie med 4 hinder + kavalett och en linje med plank och oxer. Serien blev till slut ca. 115 cm och det gick helt bra, även om hon gärna hade tagit tvåstegs mellanrummen på ett. ;)
Linjen var en hela annan sak sen.. Vi hoppade den några gånger innan ett litet missöde inträffade.
Jag hämtade henne lite för nära det första hindret och hon hoppar rakt genom der. Jag är inte med på noterna och tappar tyglarna och faller fram så jag ligger på halsen. Jag kommer snabbt upp och försöker få kontroll på situationen. Jag försöker få tag i tyglarna tillika jag försöker få henne att svänga bort från Linjen, men Rinja lyssnar inte och fortsätter fram till oxerna. På hindret har jag inte ännu häller fått tag i tyglarna och vi hoppar utan tyglar. Efter hindret får jag tillbaka henne och allt Jessica säger är: "Det där var ju intressant". Tyvärr har jag ingen video på det. Oftast det händer någonting sånt här, så är ingen och filma, då var en sån dag.. :/

På den fredagen åkte vi (Jag, mamma, Camilla och Janni) till Sverige. Det var Stockholm International Horse Show som gällde! :D

Jag och Janni hade en Awesome tid på båten. Vi drack egen alkohol fri skumpa och år godis, skrattade och skämtade. Janni tyckte nog att jag var omänsklig då jag kl. 5.30 Svensk tid börja gå omkring i vår hytt.
Min kompis skickade det här till mig här om dagen. ;) 
Första dagen (lördag) var det ponny dressyr, internationell dressyr, top 10 hoppning och anvslutades av en otrolig show :) Här kommer bilder:
Yngsta ryttaren 12 år, på ponnyn Extrem

Vinnaren i Ponny Dressyren :D Super fin ponny! 

Mikaela Lindh red för Finland! 


Den årligen återkommande pegassusen som kännetecknar SIHS

Ben Mayer i top 10 Rolex finalen! Super duktig ryttare! 

Önskar att Rinja blir som den här hästen nån dag ♥ :D 

Awsome hinder :D 
På söndagen åkte vi hem med en Silja båt efter morgon föreställningen (hade inte kameran med då, men den bestod av hoppning både för ponnyn och internationell och dressyr finalen). På vägen till hamnen talade vi med taxi-chaffarn, han frågade en massa om finlands svenskar och vi svarade så bra vi kund. det var helt roligt, och vi var så trötta så allting man sa var bra humor ;)
På båten hände ett litet missöde. Vår servitör var absolut bäst. Han hade en awesome humor, vilket behövde i fallet med missödet.
Jag hade beställt en hamburgare, där man fick dressingen på sidan om tallriken. Då jag skulle skära i min biff slant min hand och jag drämmer till skålen med hamburgar dressing så allting flyger runt omkring. Pinsamt som attan, men roligt var det nog med tillika. Tur så satt ingen i bordet bredvid oss, då det fanns hamburgar dressing ÖVERALLT då det andra bordet ;) De andra gästerna såg lite fundersamma ut.
Senare kom Molgan, Alfons Åbergs låtsas kompis på tal. Då började vår Servitör (Sry, vet inte hans namn) helt plötsligt att ge oss random fakta om Alfons Åbergs pappa. Lite vierd, men sant.. ;)

Måndag var det vanlig skoldag och jag fick kämpa för att hålla ögonen öppna. Hela skolan gungade pga, de stora vågorna som varit under natten till sjöss. När jag kom hem sov jag i 3 timmar innan jag åt mat och sov igen till tisdag morgon. ;)

Nu hoppar vi framåt en vecka.
Igår var det Finland självständighets dag, 6.12, vilket betyder att vi är lediga från skolan. Jag och mamma tog tillfälle i akt och slappade och var till stallet. (Efter att ha kört till Svartå och hämta mamma telefon och printa ut 21 sidor med psykka texter åt mig). Vi hade med Kameran och fotade en hel del. Här kommer några av bilderna:
Min fina Rinja ♥

Kjaaam ♥ 

Har du karkkiiii? :D

Två blondiner :D 
Och så passade jag på att ta några bilder på de andra hästarna, djuren och stallet med ;)
Viipotti "Vipsu" stallet finhäst :D

Panda smyger sig till solariet då det är igång :)

Enda ponnyn efter att Elton for, V.K. Felix, "Felix"

Juniper Cleopatra "Lara" 3 år gammal. :) 

"Dan" 5 år gammal. (Super stor!)

Nedre stallet ostädat ;) 

Darco viftar med tungan. 

Lara kan int vara sämre än mamma hon int ;) 
Hoppas du gillade inlägget. Kommentera gärna!
Lägg till er som följare så ser ni bättre när jag skriver inlägg :D

1 kommentar: