tisdag 24 december 2013

En dag i året och den är snart över.

Hejsan!
Idag var det då julafton om ni då inte lagt märke till det ;)
För mig betyder julafton något lite mera än för de flesta andra. Jag fyller nämligen år  och i år rättare sagt 17 år. Ett år så blir jag myndig :D Yey!

Dagen har varit en av de bästa. Det började med att jag blev uppvaktad vid sängen och fick en awesome födelsedagspresent av mamma och pappa (lillbrorsan var nog med på ett hörn någonstans). Jag fick mina gamla tretorn ridstövlar inpackade i en kartong med presentpapper tunt. Så varför blev jag glad över mina gamla stövlar? Jo. De hade med packat in en lapp där det stod att jag skulle få ett par nya ridstövlar. Ett par läder och att jag själv skulle få välja hurdana. Alltså en helt super bra födelsedags present av mamma och pappa.

Den 21.12 hade vi kaffe bjudning för släkten och då firade vi både mig och pappa. Vi har 10 dagar mellan våra födelsedagar. Då fick jag även en hel del böcker vilket var ganska långt det jag önskat mig. Jag fick 2 första böckerna i  Percy Jackson serien, en deckare och en kokbok. Nu skall jag även få fixa naglarna, då jag fick ett pressentkort för att få fara och fixa en manikyr åt mig. Jag hade även fått före det pengar, till då vi åkte till Sverige. För dem köpte jag mina carbon gel veredus skydd. :) Tack för alla fina födelsedags presenter! Även de jag inte räknade upp här :)

Så efter att jag hade öppnat paketet åt vi risgrynsgröt (som alltid) och åkte sedan iväg till stallet. Jag var som nästan varje jul utklädd till tomte och mamma fotade i mängder. Här är bilden jag valde att publicera:

När vi kom hem for vi i en snabb julbastu för att sedan åka till julkyrkan och sjunga lite julsånger. Då vi åkte hem for vi via grannstans gravgård och tände ljus på pappas far- och morföräldrars gravar samt mammas morföräldrars gravar. Vi bor ju själva ganska nära en gravgård så jag kan bara tänka mig hur fint det ser ut nu på kvällen. Väl hemma efter detta började vi med julmaten som vi åt va. 16. tiden. Mommo kom till oss lite senare och efter maten började vi öppna julklapparna. 

Jag är super glad över mina. Jag tar ett litet urval av dem. :) 
Jag fick:

1. En ny one piece
Min gamla hade ett hål i baken ;)
samma färg och allt :) Älskar den ♥
2. bok nr. 3 av både Precy Jackson och Cirkeln. :) Kan knappt vänta tills jag får läsa dem! Även andra böcker.

3. Smycken, otroligt fina smycken! Älskade dem ♥

4. Kläder. Allt från tävlingsskjorta till en fleece till strumpor. Precis vad jag behöver. Och med super snygga tryck på med :)

5. Ett löfte om en ny väska som jag själv ska få välja :)

6. fullt iittala tallriks sätt.

7. Ett Dyón träns. Helt super snyggt och i helt fantastiskt kvalitets läder. Yey! :)

Så det var alltså min jul. Hoppas ni hade en bra jul och en bra fortsättning på julen! den är ju inte över bara för att alla paket är öppnade. ;)
God jul önskar Malin och Rinja! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar