fredag 1 november 2013

Några dagar i ett inlägg

Veckan har gått så fort att jag inte hunnit blogga.
Skriver därför bara ett inlägg med det mest väsentliga i.
Tisdagen:
Jag red Rinja i manegen. Ganska lätt då mamma hade haft lektion dagen innan. Hon var väll helt ok, hade lite ont i bakbenen efter alla byten mamma tränade dagen innan.

Onsdag:
Jag longerade Rinja i "cirkeln" som vi kallar den. Det är en rund "plan" som gör så hästen hålls bättre i linan. Hon hade lite fart på och bockade några gånger så stort att jag var glad att jag inte satt på, för jag skulle inte ha suttit på då mera utan snarare i sanden. Jag är förvånad att hon kan bocka i cirkel med inspänningstyglar och sedan ännu fara så hårt som hon far. Tur så hade hon inte sönder sig och jag kunde inte longera hur länge som helst, just pga. detta.

Torsdag:
Jag hade träningar för Iia. Det gick helt bra, då jag fick sporrarna på. Hade lämnat bort dem med tanke på gårdagens fart, men det måste ha tagit hårt på henne, då hon var väldigt trög. Vi tränade lite galoppbommar och lite travbommar. Vi kom en uppgift där man kom första bommen i galopp, sedan tog an till trav på samma linje och travade över 4 travbommar innan man lyfte galopp över en annan bom igen. Detta var lite svårt för Rinja, men det gick helt bra annors. (Det här får mig att sakna Elton ännu mera.. JAg tänker alltid på hur lätt det här var med honom)

Fredag:
Jag var ut och jogga med Rinja. Hon var precis som en hund. Lydig och snäll. Det är helt bra att hon har matte och röra på sig lite ibland
Soulmate <3 
Alla bilder är tagna med mobil, därför lite dålig kvalitet på vissa (nästan alla)

Jag har lite fantasibrist just nu. Så vad vill ni att jag gör? En rum tour? Info om ALLT om Rinja? Nån sorts film av Rinja? "Min dag" (isf, video eller normalt blogginlägg?)

Kommentera så jag vet vad ni vill läsa! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar