söndag 3 november 2013

Lördag och halloween

Lördag och halloween :D

Jag började dagen med 4 timmar jobb på min pappas och mammas firma. Inventering av 2 hyllor hann jag med, tillika vi lyssnade på Vega och X3M (Föredrog X3M´s sändning faktist). Jag blev lite yr av alla rördelar. jag visste inte änns att man behövde alla de här delarna. Fast vist, det finns väll så många olika rördelar, som det finns kombinationer. Innerjänga, ytterjänga, + och - vinklar, muffar och muttrar osv osv. Det som mest virrade bort mig var att + och - vinklarna var typ samma, bara att + hade två plast pluppar och - bara en. Fick det inte riktigt att gå ihop, men allt kan inte vara logiskt, right?

Nåja, sen åkte vi hem. Jag och mamma åkte iväg till stallet och tränade lite bommar. Vi gjorde samma linje som jag tränade med Iia på torsdagen, bara att nu hade vi den på ena långsidan. Rinja var en rikigt piss-potta i början. Hon var troligen styv och hon kändes som en kamel, vilket inte är likt henne. Sedan började hon fjanta sig och det gjorde mig inte mycket gladare. Jag saknade Elton såå då vi höll på med galoppfattningar och hon kastade med huvudet så jag tror jag skall slå näsan i den och få näsblod. Som Iia sagt, så måste vi få mera muskler till bakbenen så hon orkar hålla ihop sig då vi fattar galopp.
Men mera mot slutet så blev hon helt ok. Min axel, som egentligen aldrig blivit helt bra efter att jag föll av och fick en spricka, värkte och jag hade allmänt dåligt självförtroende, då jag tydligen knappt kunde rida min egen häst ordentligt. Bommarna gick lite bättre idag och Rinja blev några gånger lite för ivrig.
Jag har försökt trösta mig själv med att hon nu förstår att bommar som ligger på marken skall stigas över, inte på och att det är ett litet steg i rätt riktning.

I miss u so ♥ 


Men kvällen blev bättre. Mina kompisar från skolan Tiia och Emma kom till mitt och vi återupplevde gamal minnen genom att se på High School Musical och Bad Teatcher. Vi åt fajitas och bakade ne kalddig choklad kaka (som int blev som vi tänkt) sen slank ett paket vanilji galss ner och sprite. Kan säga till mitt försvar att det var ju ändå lördag. ;) i slutet av kvällen satt vi alla sociala människor på våra telefoner och kollade på intagra, facebook och alla andra sidor. Det såg ut som nästan alla de andra från vår skola varit på halloween fest. men vi nöjde oss bra med en filmkväll och en massa skratt.




Det roligast var väll då Tiia kom till oss. Hon var lite tidig, och dörren var tydligen öppen så hon gick in :P Här är vå lilla konversation, medan jag satt i bilen och hon i vår trappa till övervåningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar