lördag 9 november 2013

En helt "normal" lördag

En lördag kan inte vara normal i vår familj, veckosluten räcker inte till, så det är som en fredag utan skola ;)
Så, dagen började med att stiga upp lite över 7 och åka iväg till stallet. Jag longerade Rinja och mamma gick med hundarna under tiden. Rinja var snäll, men väldigt morgontrött. Hon reagerade inte mycket då man pysslade med henne i stallet. Vi var till stallet den här tiden på dygnet, för de skulle ha ralli på vägen som går nära stallet, så de va lite måsta på att fara ti stallet på morgonen.

Sötaste hästen någonsin! <3






Jag låter bilderna vara små, då de inte har den bästa kvalitén men hoppas det går bra. :) 

Efter stallet åkte vi iväg till Hesa. (Vi for nog hem via och sjöng för Jonas, som fyller 15 idag och åt morgonmål.) Vi började med Ikea. Mamma behövde ljus, men vi kom hem med en massa annat och lite ljus. Jag fick bl.a en "anslagstavla" i metall, som man hänger upp saker på med hjälp av magneter och en hög med magneter.

Sedan fortsatte resan till Jumbo. Vi var absolut inte de ända som skulle dit. Det var trångt och svårt att hitta parkeringsplats. Alla såg surt på en då man trängde sig förbi och det var som att alla hade PMS eller något liknande. Lande-bona i storstan, man borde göra en sån film. Det skulle vara perfekt! Humor på högsta nivå! :D

Hur som helst. Vi gick irunt lite tills jag inte orkade springa av och an i butiker som Jack&Jones och sånt, så jag tog min telefon med mig och gick omkring ensam. Jag tog några foton då jag provade kläder, mest för att komma ihåg att visa till mamma vad jag skulle vilja ha. Efter kanske 1½ timme for vi till Rosso och äta pizza och pasta. Riktigt gått.

Nu efter maten fick jag mamma att gå med mig. Hon köpte en massa kläder åt sig själv, jag fick några toppar, men det klarar jag mig gått och väl på. Efter nån timme var det dags för hemfärd.
Väl hemma fixade vi alla (3, pappa är i Skottland) mat och åt. det blev fransk potatis och biffar. Helt bra smaka de nog. Höll på att bli rikit onaliger redan.

En av topparna jag fick :) 

Från en sak till en annan.
Jag har funderat på att fixa upp ett "schema" eller något liknande för mina inlägg. Det skulle typ se ut så här:

Måndag: Kort sammanfattning om veckan innan, kanske något film förslag.
Tisdag: Visning av någon viss del av utrustningen
Onsdag: Info om Rinja (Om jag inte har hopplektion då)
Torsdag: En tillbaka blick på någon viss tid. Typ en häst jag någon gång ridit eller nån tränare jag någon gång tränat för.
Fredag: Dras på känsla.. :)
Lördag: bloggar om jag hinner, isf. "så snyggt!" (ger tips om utrustning jag tycker är snygg och passa till årstiden)
Söndag: Bloggar om jag hinner, isf. någonting deprimerande, då måndagen snart e här.. :P

Alltså skulle jag försöka få bloggat alla dagar och ha någon sorts ordning på vad jag bloggar om när. Men jag lovar inte att jag hinner alla dagar. isf, kanske jag kan dra in det i två inlägg. Hoppas systemet funkar. Börjar troligtvis använda det nästa vecka :)

Ni får lämna frågor till onsdagarna och torsdagarna, och ge förslag på vilken del av utrustningen ni vill höra om på tisdagarna.
Så, vad tycker ni om systemet hittills? Låter det råddigt? Let me know! :D

Men nu sist, men inte min ett stort grattis till min STORA lillebror :D

Både Jonas och Atte har varit små ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar