onsdag 20 november 2013

Caipirinha II i: Radison e:Vanilla Sky ei: Oramé



Hör kommer ett litet info inlägg om min heppa. Mest för att jag inte orkar läsa på prov mera. Huvudet e typ helt tomt, efter alla parabler och linjer ;)

Namn: Caipirinha (II)
Smaknamn: Rinja
Född: 7.4.2006 i Sverige
Ålder: 7 år
Stam: i: Radison ei: Oramé
Hoppning: tävlat 120 cm i Skåne, hos oss -> 100 cm med Jessica Aminoff. Har själv hoppar några banor på 90-110 cm höjd.
Dressyr: Tränar inte så mycket dressyr-dressyr, men övar öpnor och vikningar just nu. ~HeB
Utbildning: Grunderna och lite till
Utfodring:
Havre: 1½-1½-1½
Morötter: ok mängd på kvällen
"mössö": lese med pulver mot knixande läder + linfrö

Historia:
Alla hennes släktingar är från Holland. Hennes mormor var köpt dräktig från Holland och fick då Rinjas mamma Vanilla Sky. Rinja är född i Småland i Sverige. Då hon föddes var hon riktigt mörkbrun/svart, med en vit stumpa på vänster bakben.Hon hade en ganska lugn barndom (vad jag vet) och som 4 åring blev hon betäkt, då uppfödaren inte hade tid för inridning. Senare fick ett hingstföl, vilket lät henne mogna lite mera innan de red in henne. Efter inridningen blev hon betäkt igen, men fick missfall efter fösta kollen.




Då skickades hon till Skåne till Carin Elg för vidare utbildning. De började tävla några 90 cm klasser och då det gick bra fortsatte de upp i klasserna. Hon startade 6 åringarnas serie på 120 cm i slutet på 2012.


På våren 2013 åkte jag min mamma och dressyrtränare till Skåne och provade hästar. Video från det hittar ni om ni klickar HÄR. Jag blev och välja mellan tre hästar, som det finna mera info om i videon.

Men den 5.5.2013 hade Rinja anlänt till Finland och vi hämtade henne vid travbanan i Åbo. Då flyttade hon till Broby stall.






Därifrån flyttade vi sedan till Juniper Hill stable, där bor vi än idag :)






Giraff ;) 

Lama ;D

Hoppas ni är lite klokare på Rinja nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar