onsdag 23 oktober 2013

Hoppträningar.

Onsdag, det betyder Jessicas lektion för mig och Rinja.
Idag kom även Henku och Jojo med på lektionen, så de va helt kiva. Jessica red Rinja i början och tog några hopp. Jag hade plockat fram nästan alla specialhinder vi har i stallet. t.ex. 2 stycken vattenmattor.
Rinja var helt bra, men lite tittig var hon nog.

Då Jessica tagit några språng böt vi så jag red. Vi kom lite bommar och en serie. Då jag om till serien hamnade jag lite ur balans, då Rinja vägrade på b-delen. Hon började studsa omkring och jag trodde en tid att jag skulle hamna i sanden, men nej. Jag hölls på och hoppade serien igen. Den här gången med lite bättre kontroll.
Vi fortsatte med Linjer. 3 stegs linje, 4 stegs linjer och en 5 stegs linje på böjt spår. Rinja vill i början inte förkorta sig till 5 stegs linjen, då vi först skulle komma den på 6 steg. Efter några försök fick jag henne att ta 7 steg och sedan 6 steg. Då jag skulle komma på 5 steg var hon så mycket tillbaka tänkande att det blev 6.
Men det fick vara.
Vi kom en bana som började med 4 stgeslinjen (vattenmatta-> port) och sedan vidare på 3 steg till den andra vattenmattan. Sedan vände man snett genom planen och kom 5 stegs linjen (plank -> vatten). Efter det var det serien. Rinja hoppade den superfint. och sen ännu till sist ett högt, smalt men kompakt plank.
Jag blev och pressa för mycket till planet, så vi rev det, men annors var banan helt bra.

Min mamma filmade lektionen med min mobilkamera, så jag tänker inte lägga in den hit. Men jag fick nog en helt bra screenshot från en av videona.
Tyvärr är bilden lite suddig. Men som sagt, den är ur en mobil video :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar