torsdag 26 september 2013

Mycket på en gång

Den här veckan har varit ganska så full späckad.
På måndag var det en familj och prova Elton och på tisdagen satt jag bara och läste på samhällslära prov som jag hade på onsdagen. Onsdagen var helt normal, förutom provet då, som jag skrev utanför provveckan, som började idag.
På onsdagen efter skolan var jag på Jessicas hopp lektion med hästarna. Det gick helt bra. Rinja knyckte sig som vanligt för skuggor och sånt, men annors var hon helt super. Elton var helt härlig, då jag inte hoppat honom ordentligt på en lite längre tid nu så hade han sug till hindren på ett helt annat sätt. Vi hoppade en 9 hinders bana och en massa linjer.
Jag behövde inte läsa på något prov på onsdagen, men jag fixade klart en hel del på mitt biologi arbete, vilket jag just nu egentligen borde slut-fila på och inte skriva blogginlägg.
Idag var två flickor och prova Elton. Han var lite stel i början. Spände sig som vanligt och jag vet att det inte är roligt att rida framför ägaren som ridit honom i 3 år, så flickorna var säkert lite nervösa de med. Men det gick bra när Iia kom till manegen och hjälpte dem. Det är ganska roligt hur Iia som aldrig har ridit Elton vet precis vad de skall göra för att få honom att gå bra, då man själv inte vet vad man skall säga åt de som provrider.

Idag fick jag med två bannerin av Lotta (lotanhepaelamaa.blogspot.fi)
Dom var het super fina. Tack så mycket! :D


Sen fixade jag ihop en video av Rinja från vår hopplektion. Länk finns HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar