tisdag 26 mars 2013

Pinsamt .-.

Jag har nu några dagar oskrivna, så jag drar dem nu i samma inlägg ;)

Lördag
En flicka (12 år) kom och provade Elton. Han var helt super ♥ Men de hade tydligen sett en ponny som passade dem bättre. (Vilket jag inte fattar att finns!) Elton var lugn och gick fint på små hjälper med flickan. Nåja, hur som helst, så är han ännu kvar :D

Söndag
Först skulle jag och Ida åka med tåg till Sello och shoppa , men hon blev sjuk. Så jag var med mamma och min lillebror till Iso Omena (Esbo) och shoppa. Jag fattar inte ännu häller att mamma föreslog det själv. Annors brukar jag måsta komma med en massa saker jag absolut behöver och en massa andra förklaringar typ två veckor i förtid. Nu kom jag ner från rummet på söndag morgon som vanligt och frågade "Vad ska vi göra ida?" och mamma bara: "Jag far nu ut med hundarna, sen far jag till stallet och sen åker vi iväg till Iso Omena." Jag tappade hakan (Inte bokstavligen)  Så Vi var och shoppade. Jag hade en stor kass från Vero Moda, en mellan stor kass från Cobus och sen en liten kass från Stadium. Från Vero Moda köpte vi en jacka och en "tubhalsduk" eller vad man vill kalla dem. Från Cobus blev det lite toppar och från Stadium en rosa race marine 3/4 ärm. Jag lärde mig lite nytt om min mamma på resan.. Hon tycker inte om färgen aprikos. Jag såg ett par härliga converse, men hon tyckte inte om dem, för de hade just färgen aprikos. Så, i alla andra butiker (förutom stadium) köpte jag någonting i den färgen. Och hon började ge efter. Kanske jag till och med kan få ett par såna nån dag. Detta kallas rehabilitering mina änner ;)

Måndag
Denna måndag hände det inte så mycket. Vi hade TOKI möte och lite sånt i skolan men inte något speciellt roligt. Jag red Chappe, som jag med kommer göra typ i en vecka till, då hans "ägare" är i Åre och skidar. På fredag blir det hoppning med honom. Det har jag inte fått göra förr, eller ja en gång. Så, nu hoppas jag att jag hålls frisko ch att hästen är ren.

Tisdag
Man brukar ju lämna det bästa till sist, inte sant? Så är det i detta inlägg åtminstone..
Jag var på väg tillbaka till skolan, efter att ha varit och köpa mat (då det var ugnskorv med påsamos i skolan). Jag gick förbi stadshuset och ser inte helt efter vart jag lägger fötterna, så jag halkar, fallare ås jag ligger raklång i början av backen. Jag landar på min bakficka, var jag har min telefon (Som otroligt nog höll!, så köp alla nu en samsung galaxy x-cover, dom håller!) Snabbt stiger jag upp och ser mig omkring. När jag tittar bakåt så ser jag en gammal tant så och glo på mig, hon skrattar lite och jag blir knall röd i ansiktet. Så jag fortsätter min färd tillbaks till skolan. Går så försiktigt som möjligt för att inte fall och kommer in i skolan. När jag är på väg upp för gymnasie trappan hör jag en en röst bkom mig säga "hej" jag hör inte vilket språk det är på så jag vänder mig om och säger "Moi" helt normalt finskt. När jag ser vem det är, hoppas jag på att jag aldrig sagt det. En rysk typ som var för att kolla lite på vårt skolsystem. Och han ser lite konstigt på mig, men gör en liten handgest typ som hej. Jag vänder mig snabbt om och går upp i trappan, allt för att komma ifrån den pinsamma situationen. Sen när jag berättar om mitt lilla fall frö Tiia och Emma, började de skratta och typ skrattade åt det hela dagen.
Tur att dom hade någon att skratta åt, de skulle säkert ha sååå tråkigt utan mig ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar